Modulul Activități Moodle permite o paletă largă de activități care pot fi folosite pentru a construi orice fel de curs.
Această activitate poate fi cea mai importantă - ea facilitează dezbaterile. Forumul poate fi structurat în diferite feluri. Intervențiile pot fi arătate în diferite moduri și pot include fișiere atașate. Prin înscrierea la forum, participanții vor primi prin e-mail o copie a fiecărei intervenții publicate. Profesorul poate impune înscrierea fiecărui cursant dacă dorește acest lucru.
Aceasta este prin excelență o activitate reflectivă. Profesorul poate cere studentului să reflecteze la un anumit subiect, iar studentul poate modifica și rafina răspunsul în timp. Rezultatul acestei activități este privat și poate fi evaluat doar de profesor prin feedback și note. Este o idee bună ca în fiecare săptămână studentul să desfăsoare o activitate de acest tip.
Resursele reprezintă conținutul: informația pe care profesorul dorește să o aducă în curs. Resursele pot fi fomate din fișiere pregătite și încărcate pe server, pagini redactate direct în site-ul tău sau pagini web externe site-ului care să apară ca parte a cursului.
Tema de casă permite profesorului specificarea unei sarcini de lucru în care studentul trebuie să pregătească un material digital (orice format) și să-l încarce pe server. Sarcini tipice includ: scrierea unui eseu, a unui proiect, raport etc. Această activitate include posibilitatea notării.
Această activitate permite profesorului conceperea testelor constând din întrebări cu mai multe variante de răspuns, adevărat - fals și răspuns scurt. Aceste întrebări sunt păstrate într-o bază de date organizată și pot fi refolosite în cadrul cursului sau chiar între cursuri. Testele pot fi rezolvate în repetate rânduri. Fiecare încercare de rezolvare este notată, profesorul poate alege între arătarea sau ascunderea feedback-ului sau a răspunsurilor corecte. Această activitate include posibilitatea notării.
Această activitate este foarte simplă - profesorul concepe o întrebare și specifică mai multe variante de răspuns. Poate fi folosită ca sondaj rapid pentru stimularea interesului față de un anumit subiect; pentru a permite clasei să voteze direcția de desfășurare a cursului, etc.
Activitate "Sondaj" oferă un număr de instrumente de sondaj care s-au dovedit folositoare în evaluarea și stimularea procesului de învățare online. Profesorii pot folosi aceste instrumente pentru a aduna date de la studenții lor. Aceste date se vor dovedi utile în stabilirea modelului și metodei pedagogice.
The Chat module allows participants to have a real-time synchronous discussion via the web. This is a useful way to get a different understanding of each other and the topic being discussed - the mode of using a chat room is quite different from the asynchronous forums. The Chat module contains a number of features for managing and reviewing chat discussions.
A choice activity is very simple - the teacher asks a question and specifies a choice of multiple responses. It can be useful as a quick poll to stimulate thinking about a topic; to allow the class to vote on a direction for the course; or to gather research consent.
This activity can be the most important - it is here that most discussion takes place. Forums can be structured in different ways, and can include peer rating of each posting. The postings can be viewed in a variety for formats, and can include attachments. By subscribing to a forum, participants will receive copies of each new posting in their email. A teacher can impose subscription on everyone if they want to.
This activity allows participants to create and maintain a list of definitions, like a dictionary. The entries can be searched or browsed in many different formats. The glossary also allows teachers to export entries from one glossary to another (the main one) within the same course. Finally, it is possible to automatically create links to these entries from throughout the course.
This module is a very important reflective activity. The teacher asks the student to reflect on a particular topic, and the student can edit and refine their answer over time. This answer is private and can only be seen by the teacher, who can offer feedback and a grade on each journal entry. It's usually a good idea to have about one Journal activity per week.
This is a not a true activity - it is a "dummy" activity that allows you to insert text and graphics among the other activities on the course page. ![]() A lesson delivers content in an interesting and flexible way. It consists of a number of pages. Each page normally ends with a question and a number of possible answers. Depending on the student's choice of answer they either progress to the next page or are taken back to a previous page. Navigation through the lesson can be straight forward or complex, depending largely on the structure of the material being presented.
Resources are content: information the teacher wants to bring into the course. These can be prepared files uploaded to the course server; pages edited directly in Moodle; or external web pages made to appear part of this course.
A SCORM package is a bundle of web content packaged in a way that follows the SCORM standard for learning objects. These packages can include web pages, graphics, Javascript programs, Flash presentations and anything else that works in web browsers. The SCORM module allows you to easily upload any standard SCORM package and make it part of your course.
The Survey module provides a number of verified survey instruments that have been found useful in assessing and stimulating learning in online environments. Teachers can use these to gather data from their students that will help them learn about their class and reflect on their own teaching.
Assignments allow the teacher to specify a task that requires students to prepare digital content (any format) and submit it by uploading it to the server. Typical assignments include essays, projects, reports and so on. This module includes grading facilities.
This module allows the teacher to design and set quiz tests, consisting of multiple choice, true-false, and short answer questions. These questions are kept in a categorised database, and can be re-used within courses and even between courses. Quizzes can allow multiple attempts. Each attempt is automatically marked, and the teacher can choose whether to give feedback or to show correct answers. This module includes grading facilities.
A Wiki enables documents to be authored collectively in a simple markup language using a web browser. "Wiki wiki" means "super fast" in the Hawaiian language, and it is the speed of creating and updating pages that is one of the defining aspects of wiki technology. Generally, there is no prior review before modifications are accepted, and most wikis are open to the general public or at least to all persons who also have access to the wiki server. The Moodle Wiki module enables participants to work together on web pages to add, expand and change the content. Old versions are never deleted and can be restored. This module is based on Erfurt Wiki.
A Workshop is a peer assessment activity with a huge array of options. It allows participants to assess each other's projects, as well as exemplar projects, in a number of ways. It also coordinates the collection and distribution of these assessments in a variety of ways. The Workshop module is contributed by Ray Kingdon. |